2. van denken naar doen
Naar buiten stappen. Je markt verkennen en prospecteren. Actie ondernemen.
Er is een tijd van dromen (jouw idee), er is een tijd van denken (jouw ondernemingsplan) en er is een tijd van durven en doen. Wij bij Starterslabo geloven in de kracht van het experiment.
Doorstaat jouw ondernemingsplan de toets van de markt?
- Is er een markt voor jouw product of dienst?
- Klopt het verhaal waarmee je bij het prospecteren naar buiten komt en slaat het voldoende aan bij je doelgroep?
- Zijn de gekozen leveranciers de juiste partners?
- Heb je de mindset van een ondernemer? Wat zijn de competenties waarin je nog moet groeien?
Je ondervindt bij de verkenning aan den lijve waar je moet bijsturen, wat ondernemen concreet inhoudt en of jouw idee haalbaar is.
Kortom, je ontdekt de chemie van het ondernemen!
Vergelijk het met je eerste stapjes als kind: het is behoorlijk spannend die stapjes alleen te zetten en je zoekt nog wat naar evenwicht, maar het geeft je kracht en een veilig gevoel omringd te zijn door supporters die je toejuichen als het je lukt en je opvangen als je dreigt te vallen.
Je doet het ook in Starterslabo alleen, maar je staat er niet alleen voor!
De collectieve workshops staan voor samen leren, samen delen, samen groeien en elkaar inspireren. En de coaches zijn er om jou tijdens de coachings te begeleiden bij de thema's waar jij als ondernemer wil in groeien of waar je tegenaan loopt.

Dan start je ondernemerstraject hier!
