Up-Design
Maria Kramp
Huis van Mus werkt vanuit de visie dat er voor iedereen een plekje is. De wereld is van ons allemaal. Arm of rijk, ziek of gezond, we mogen er zijn en we mogen ons laten zien!
Wist je dat er voor een reclamecampagne altijd veel meer posters worden gedrukt, dan dat er worden opgeplakt? Een Billboard is wel 3×6 meter groot. Dat is 18 m², of 288 A4-tjes…. En die worden zomaar weggegooid. Huis van Mus doet daar iets leuks mee! Ik maak er o.a. Weekplanners en Notitieblokken van die ook gepersonaliseerd kunnen worden.
Ook de spandoeken voor lichtreclames worden maar 1 x gebruikt. Het is een soepel, vaak waterdicht materiaal dat erg stevig is. Het laat zich makkelijk verwerken tot leuke zakken en trendy tote-bags in frisse kleuren. Doordat er maar een klein stukje van de print op je tas of zak staat, kun je het beeld niet altijd meer herkennen. Ook de letters zijn zo groot dat er maar een paar op je tas staan. Dat maakt het leuk!
Ik vind het belangrijk dat we de ons gegeven bronnen verantwoord gebruiken. Daarom werk ik het liefst met herbruikbare of gerecyclede materialen. De postkaarten van Huis van Mus zijn gedrukt op Paperwise, dat is een papiersoort op basis van landbouwafval, zoals bladeren en stengels.
Als je iets besteld bij Huis van Mus dan verpak ik je bestelling in herbruikbaar papier of in een doos die ik nog heb staan. Ik probeer zo mijn ecologische voetafdruk te verkleinen. Bestellingen verzamel ik zo veel als mogelijk om de CO² uitstoot te beperken. En alle afval gaat gesorteerd naar het containerpark!
Met een aankoop bij Huis van Mus verklein je de afvalberg op een leuke manier!